حضور معماران ناشنوا در چهارمین همایش‌ بین‌المللی تعامل بین رشته‌ای بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان

در چهارمین همایش‌ بین‌المللی تعامل بین رشته‌ای بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان که ۱۲ مهر ماه به همت شرکت ایمر گاز پاد یکی از شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد با هدف ایجاد اشتغال و کارآفرینی، جمعی ازناشنوایان کشور حضور داشتند و ترجمه همزمان تمام سخنرانی ها و تدریس ها به زبان اشاره انجام شد.

مهندس ملکا دهقان به عنوان مسئول و مبدع  طرح ورود نا شنوایان به بازارصنعت ساختمان در این خصوص گفت: ایجاد فضا و بستر مناسب برای ورود این قشر از جامعه معماران (ناشنوایان و گروه کم شنوا)از جمله دغدغه ها بود. از آنجایی که این گروه یکی از از گروه های خاص با توجه به محدودیتهای شنوایی شان هستند در صدد برآمدم تا شرایط و زمینه ای را برای ورود این عزیزان به صنعت ساختمان و نیز فضایی برای اشتغال این عزیزان بعد از فارغ التحصیلی فراهم آورم.

دهقان از جمله اهداف پیش بینی شده برای این طرح را ایجاد اشتغال،ارزش آفرینی،تقویت توانمندی گروه ناشنوا در عرصه طراحی  وایجاد بستری مناسب برای شناخت متریال های ساختمانی عنوان کرد و افزود: حضور این عزیزان به عنوان اولین گروه معمار ناشنوا در جمع معماران شنوا برحسب رعایت فرایند ایمنی در کارگاه های ساختمانی، تشکیل اولین تیم طراحی و دیزاین با حضور مترجم ناشنوا و آشنایی عزیزان ناشنوا با قابلیت های بسیار ارزنده در حوزه ساختمان از دیگر اهدافی بود که مدنظر قرار گرفتند.

 

وی افزود: دوست داشتم بتوانم اثری حتی کوچک،از خودم به جای بگذارم. درصدد برآمدم تا با کاشت اولین بذر آموزش زیر نظر یکی از مراکز ناشنوایان که مختص عزیزان ناشنوا می باشد فضایی را ایجاد کنم تا گستره دید این عزیزان به محیط بزرگتری سوق پیدا کند از این رو تلاش کردم تا با گروه‌های بزرگ کشوری که در این زمینه به صورت انجمن ناشنوایان ایران،کانون ناشنوایان ایران،خانواده بزرگ ناشنوایان ایران و دیگر اقشار جامعه ناشنوایان ارتباط برقرار کنم تا بتوانم این مهم را در مسیر درست پست به انجام برسانم.

 

دهقان درباره  مراحل آموزش وتکمیل تیم گفت: اولین قدم برای ورود این عزیزان استفاده از از توانمندی شان در ساختمان می باشد که کمترین ارتباط گفتاری با کارفرمایان و حتی اعضای ساختمانی را داشته باشند این مهم حتی از طریق نوشتاری محقق می شود بنابراین این عزیزان در بخش طراحی ساختمان موفقیت شایان توجهی خواهند داشت.دومین قدم ایجاد فضایی که مجهز به سیستم های کامپیوتری و نیز مترجم ناشنوا و استاد آموزش اتوکد تری دی مکس س لومیون و نرم افزارهای معماری باشد.سومین قدم آشنایی این عزیزان و لمس پروژه های اجرایی و

چهارمین قدم آشنا کردن این عزیزان و حضورشان در شوروم های تولید کننده متریال جه  آشنایی با متریال های ساختمانی می باشد.

 

وی ادامه داد: در پنجمین قدم قرار است اولین تیم طراح و اجرا در زمینه دیزاین داخلی از گروه ناشنوایان تشکیل شود. با تشکیل اولین تیم اجرا و نیز موفقیتشان در این عرصه بستری فراهم خواهد شد تا به صورت شبکه ای گروه دیگر ناشنوا از اقصی نقاط ایران برای کسب آموزش و نیز ایجاد اشتغال برای خودشان بتوانند مسیر درستی را طی کنند.

 

گفتنی است چهارمین همایش‌ بین‌المللی تعامل بین رشته‌ای بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان با حضور مدیران،مسئولین و اعضای نظام مهندسی کشور برگزار شد. در این همایش موضوعات متنوعی همچون شدت مصرف انرژی و بحران انرژی در ایران، مصرف انرژی در ساختمان‌ها، راهکارهای کاهش مصرف انرژی و آینده انرژی مطرح شد.

 

درباره‌ی safavi safavi

همچنین ببینید

نشست دفاعیه دوره سوم DBA آکادمی دریایی سیراف برگزار شد

سومین نشست دفاعیه و ارائه پروژه های نهایی دانش پذیران دوره تخصصی DBA Maritime management …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *