دومین جشنواره کسب و کار و کارآفرینی

دومین جشنواره کسب و کار و کارآفرینی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد
دومین جشنواره کسب و کار و کارآفرینی دانشگاه شهید بهشتی در راستای تقدیر از شرکت‌های برگزیده، مدیران و کارشناسان برتر پارک ،مرکز رشد و مراکز نوآوری دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.
دکتر فریبرز مسعودی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی به عنوان سخنران اول این جشنواره درخصوص پارک‌های علم و فناوری مستقر در دانشگاه‌ها گفت: پارک های دانشگاهی رسالت متفاوت‌تری را نسبت به دیگر پارک‌ها دارند. علت این امر آن است که باید بتوانند همسو با اهداف و چشم‌انداز‌های دانشگاه حرکت کنند.
وی ضمن اشاره به طرح توانمندیهای ۵ گانه و گام های نو پیشروی پارک افزود: یکی از موضوعات مهم در سال‌های اخیر، عدم ارتباط دانشگاه با صنعت است .این وظیفه‌ای است که پارک علم و فناوری باید بتواند آن را عملیاتی کند. به همین علت است که لازم است تا اکوسیستم پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی، شکل بگیرد.
به گفته رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی تلاش شده در مراکز نوآوری ای که برای دانشکده‌ها و پژوهشکده‌های ایجاد شده است، توانمندی‌های لازم اعضای هیات علمی و دانشجویان شناسایی شود تا با استفاده از آنها محورهای کاربردی بر اساس نیازهای جامعه، پوشش داده شود.
در ادامه دکتر علی اصغر سعدآبادی معاون پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی درخصوص تعداد واحدهای فناور مستقر در این پارک گفت: درحال حاضر ۲۳۳ واحد فناور داریم که از این تعداد ۴۵ شرکت دانش بنیان هستند و در مجموع ۱۰۰۲ شغل ایجاد شده اند. در ۲۰ مرکز نوآوری هم ۲۵۶ هیات علمی و دانشجو مشغول به فعالیت هستند.
وی ضمن تشریح سیاست‌گذاری و مقیاس و ملاک‌های ارزیابی تاکید کرد: امتیازدهی به واحدهای فناور براساس شاخص هایی همچون مالی-اقتصادی،فناورانه-نوآورانه،مدیریتی-سازمانی،معاملاتی-هم افزایی،کسب وکارانه وبازاریابی و سطح بلوغ فناوری انجام شده است و بر این اساس ۱۶ برگزیده نهایی انتخاب شدند.
دکتر سید محمود رضا آقامیری، رییس دانشگاه شهید بهشتی نیز به عنوان سخنران بعدی مراسم در ابتدای صحبت‌های خود از دکتر مسعودی و دکتر سعدآبادی به‌عنوان برگزار کنندگان این مراسم، تشکر کرد و در ادامه افزود: در زمان دانشجویی ما، مباحت مرتبط با صنعت مطرح نبود و دانشجو و استاد، آشنایی چندانی با این فضا نداشتند. اما امروزه دیگر لازم نیست تا در چنین مراسم‌هایی، درباره مقدمات کسب و کار و اکوسیستم کارآفرینی صحبت شود.
به اعتقاد دکتر آقامیری؛ شرکت های فناورانه مستقر در دانشگاه می بایست رسالت خود را به درستی و در راستای ارتقای جایگاه فناورانه اکوسیستم دانشگاه شهید بهشتی و تثبیت دانشگاه به عنوان دانشگاه کارآفرین تنظیم کنند.
در ادامه لوح و تندیس جشنواره در ۱۶ بخش به برگزیدگان اعطا شد.عناوین جوایز بدین ترتیب هستند:

ثروت آفرین برگزیده : شرکت پرتو آبی
اشتغال آفرین برگزیده: شرکت اندیشه کامپیوتر

شرکت برگزیده با بالاترین سطح فناوری: شرکت منیران نیرو صنعت

شرکت برگزیده در حوزه صنایع خلاق: شرکت کیمیا هنر ماندگار(سُفیل استودیو)

شرکت برگزیده از نظر بیشترین حضور فعال دانشجویان : شرکت ماورا فناور پویای شریف

شرکت برگزیده با مدیریت بانوان:شرکت فناوران الکترونیک فیدار(میگ میگ)

شتابدهنده برگزیده : شرکت هوشمند اول بهشتی (هاب)

کارگزار برگزیده: شرکت هم آفرین

شرکت برگزیده مرکز رشد و کارآفرینی: شرکت رایانش مبین هوشیار

مرکز نوآوری برگزیده: مرکز نوآوری علوم انسانی و اجتماعی

واحد نوآور برگزیده مراکز نوآوری: شرکت فراز راه آرمان زمین

رییس برگزیده مراکز نوآوری : دکتر خسرو پیری

هیات علمی فناور برگزیده:دکتر سید حسن توسلی

دانشجوی فناور برگزیده: زیبا دلپسند

مدیر برگزیده پارک: مهندس هوشیار کولیوند

کارشناس برگزیده پارک: سوسن مختاری / نورالله عسکری

 

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

همکاری مشترک پارک شهید بهشتی با استانداری و پارک علم و فناوری سمنان

همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی، استانداری سمنان و پارک علم و فناوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *