تولید و ارائه یک دارو برای کاهش التهاب مشکلات ریوی بیماران کرونا

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر خسرو پیری رییس پارک علم و فناوری دانشگاه​ شهیدبهشتی در برنامه رادیویی «گفتگوی علمی» در رادیو گفتگو، با تصریح بر اینکه در هنگام وقوع بحران کرونا، اعضای هیئت علمی و دانشجویان با احساس مسئولیت اجتماعی بالایی به این حوزه وارد شدند، گفت: پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌ها به یکدیگر پیوند خورده اند و این بحران نشان داد، چه بحران عظیمی در سیستم آموزشی و پژوهشی ایران نهفته است و به همین خاطر با تمام قدرت و با احساس مسئولیت اجتماعی برای پاسخ به نیاز‌های جامعه وارد صحنه شدند و در حد توانشان اقدام کردند.

وی به اقدامات پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی توضیح داد و بیان کرد: این پارک نیز همانند باقی پارک‌های علم و فناوری کشور تلاش داشت بر اساس داشته‌های خود به بهبود شرایط بحرانی کمک کند. بر همین اساس شرکت‌های فعال، محصولات خود را مدیریت کردند تا به چند نیاز ضروری روز جامعه پاسخ بدهند، از جمله تولید برخی گیاهان دارویی که یک پتانسیل خیلی بالا و خوب در این زمینه در کشور داریم.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی عنوان کرد: با مکاتبات و هماهنگی‌هایی که با دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی داشتیم، روی بیماران کرونایی تست‌های داروی گیاهی را آغاز کرده ایم و در صورتی که پاسخ بیماران به این داروی گیاهی مثبت باشد، تولید آن را آغاز می‌کنیم. همچنین دو شرکت دیگر نیز در حال تولید و ارائه یک دارو برای کاهش التهاب مشکلات روی کرونا در بیماران هستند و در حال حاضر نیز تولیدات آن‌ها با عنوان تجاری «کرکودون» در بازار وجود دارد که از زردچوبه تهیه شده است.

وی افزود: این دارو مورد تأیید ستاد نانو و وزارت بهداشت قرار گرفته است و از این وزارت خانه نیز پروانه دارد که برای شرایط بعد از بیماری کرونا تهیه شده است. با مصرف این دارو می‌توان التهاب ریوی را تا حدود زیادی کنترل کرد. همچنین با مصرف این دارو می‌توان مقاومت و توان بدن را افزایش داد و در نتیجه در زمینه پیشگیری نیز کارآمد محسوب می‌شود.

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

نشست دفاعیه دوره سوم DBA آکادمی دریایی سیراف برگزار شد

سومین نشست دفاعیه و ارائه پروژه های نهایی دانش پذیران دوره تخصصی DBA Maritime management …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *