سومین نشست مشترک مدیران مراکز رشد و معاونین پارک های علم‌و فناوری تهران در پارک شهید بهشتی

سومین نشست مشترک مدیران مراکز رشد و معاونین پارک های علم و فناوری تهران بیست و نهم مردادماه، با هدف ارائه تجربیات و سازوکارهای تجاری سازی برای بدست آوردن راه‌حل هایی در راستای پیوند فضای آکادمیک با صنعت، در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.
در این نشست دکتر فریبرز مسعودی رئیس، دکتر فرنوش اعلامی معاون مرکز رشد و دکتر یاسرنیک پیمان مدیر امور فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی در کنار دکتر دیندار نماینده معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان، دکتر عسگری مدیر انجمن صادرات ایران و جمعی از رؤسا و معاونین پارک های علم و فناوری استان تهران حضور داشتند.
دکتر مسعودی در رابطه با نقش مراکز رشد و نوآوری در ارتقای صنعت کشور گفت: با توجه به تجربه بدست آمده در طی سالهای گذشته لازم است مراکز رشد در جذب و هدایت ایده ها، روندهای فناوری های نوین، نیازهای صنعت و جامعه و اسناد بالادستی را مدنظر قراردهند و فعالیت های خود را بیش از پیش هدفمند نمایند.
وی در ادامه با بیان این نکته که در آینده مراکز رشد دانشگاهی باید بتوانند دانشگاه را به مکانی برای کارآفرینی و اشتغالزایی تبدیل کنند در رابطه با تدوین ماتریس نان( نظام ایده‌ها و نیازها) توسط دانشگاه شهید بهشتی توضیح داد و تاکید کرد: ماتریس نان می‌تواند توجه به ابعاد مختلف را با برنامه ریزی های اجرایی محقق نماید.
در ادامه نشست دکتر اعلامی فعالیت‌ها و طرح های اجرا شده در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی از جمله طرح دستیار فناور، برنامه های توانمندسازی و ترویج فرهنگ نوآوری و کارآفرینی، شاخص های ارزیابی شرکت های مستقر در پارک و تسهیلات ارائه شده به شرکت ها را شرح داد.
همچنین دکتر نیک‌پیمان به عنوان سخنران بعدی در رابطه با رویکرد پارک علم وفناوری شهید بهشتی، جایگاه مراکز نوآوری در اکوسیستم کارآفرینی، تدوین دستورالعمل‌ها و رویداد های نوآورانه صحبت کرد.
دکتر دیندار در رابطه با پیوند دانشگاه ها با صنعت گفت: تا زمانی که نتوانیم زیرساخت مالکیت فکری را در پارک ها و دانشگاه‌ها ایجاد کنیم درنهایت نمی‌توانیم از نوآوری صحبت کنیم و تا زمانی که نتوانیم درآمدی از محل انتقال فناوری یا مالکیت فکری در بازار عرضه کنیم هیچ اتفاقی نمی‌افتد.
وی تاکید کرد: کار ما توسعه تکنولوژی تا بازار است تا بتوانیم فرآیند تجاری سازی را تسهیل و تسریع بخشیم، درنتیجه خدمات ما باید در این حوزه متمرکز شوند.اعتبار مالیاتی و نگاه بیرونی و برون مرزی به صادرات و توجه به قانون جهش تولید از جمله موارد مهم دیگری است که می بایست به آنها توجه کنیم.

 

درباره‌ی safavi safavi

همچنین ببینید

دیدار هیات ارتباط علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری کشور روسیه با ایران از پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی

هیات ارتباط علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور روسیه با ایران، روز سه شنبه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *