مسیری به رویاهای خلاقانه

پارک علم وفناوری دانشگاه شهید بهشتی دومین دوره طرح نوآ را برگزار میکند

مسیری به رویاهای خلاقانه

 

طرح “نوآ”، برای اولین بار با مشارکت پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی و مراکز نوآوری مستقر در این دانشگاه که در آن زمان ۱۸ مرکز بود آغاز به کار کرد. این طرح با تاکید بر ایجاد انگیزه، نشاط، هم افزایی، آموزش و مشاوره نوآوران و کارآفرینان در جهت خلق شرکت‌های دانش بنیان و خلاق در مراکز نوآوری دانشکده‌ها و پژوهشکده‌های دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اقتصاد دانش بنیان و خلاق و پذیرش تیم‌های نوآور دانشجویی و تیم‌های فناور با تکیه بر این مهم برگزار شد.

پس از فراخوان این طرح در آبان ماه ۱۳۹۹، ۵۸۰ ایده از سراسر کشور به دبیرخانه رویداد ارسال شد. این ایده‌ها توسط شورای راهبردی هر مرکز غربال شدند که ۱۲۸ ایده وارد فرآیند پیش شتاب‌دهی شدند. ایده‌های ارائه شده طی سه مرحله بررسی شدند که مرحله اول آن در اسفندماه ۹۹ در قالب کارگاه هایی برگزار شد. تیم‌های برگزیده در این کارگاه‌های تخصصی که توسط اساتید زبده و برجسته برگزار می‌شد، شرکت کردند. بعد از آن، دوره‌های فشردۀ منتورینگ و شتابدهی آغاز شد.

دورۀ منتورینگ در دو سطح تعریف شده بود. سطح عمومی که مشتمل بر مباحث متمرکز بر حوزۀ تجاری سازی ایده و کسب و کار است؛ و سطح تخصصی که در این قسمت، با کمک مرکز نوآوری دانشکدۀ مربوطه، از اساتید و برجستگان علمی مرتبط با آن ایده استفاده شد. تیم‌ها با شرکت در دورۀ منتورینگ تخصصی و عمومی در واقع یک چرخۀ شتابدهی بسیار فشرده و کپسولی را ‌گذراندند تا بتوانند به استانداردهای لازم برای دستیابی به یک استارتاپ موفق برسند. در نهایت ۲۶ تیم واجد شرایط حضور در اختتامیه شناخته شدند .به این ترتیب تیم‌هایی که توانستند این دوره را بگذرانند و شاخص‌های لازم را کسب کنند در فاز نهایی رویداد، در جلسه داوری که با حضور شخصیت‌های برجستۀ اکوسیستم نوآوری کشور در تیر ماه ۱۴۰۰ برگزار شد، شرکت کرده و از از حمایت‌های مالی و معنوی طرح نوآ از جمله تسهیلات یک میلیارد ریالی بهره مند شدند.

امسال پارک علم وفناوری دانشگاه شهید بهشتی دومین دوره طرح نوآ را با عنوان “مسیری به رویاهای خلاقانه” برگزار میکند. ترویج فرهنگ نوآوری و کارآفرینی،هدفمندی پژوهش های دانشگاهی در راستای حل مسائل و توسعه قابلیت ها و فعالیت های کارآفرینانه دانشگاهیان از جمله اهداف اصلی طرح نوآ۲ است که مهلت ارسال ایده ها و طرحها به دبیرخانه این رویداد تا ۲۵ تیرماه تمدید شده است.

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

همکاری مشترک پارک شهید بهشتی با استانداری و پارک علم و فناوری سمنان

همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی، استانداری سمنان و پارک علم و فناوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *