خانه فناور محیط زیست در محل پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی تاسیس می شود

صبح بیست و هفتم خرداد ماه در نشستی با حضور رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی، مدیر همکاری های پژوهشی و ارتباط با صنعت و جامعه، رئیس مرکز نوآوری پژوهشکده علوم محیطی و سرپرست دفتر مدیریت اقتصاد و فناوری محیط زیست، موضوع تاسیس خانه فناور محیط زیست در محل پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی، مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

الناز کیوانی، سرپرست دفتر مدیریت اقتصاد و فناوری محیط زیست در نشست مذکور، پارک های علم و فناوری را بستر توسعه اقتصادی دانش محور و تولید علم و ثروت در جامعه عنوان کرد و گفت پارک علم و فناوری به دنبال ایجاد زیرساخت و خدمات پشتیبانی، انتقال فناوری و توسعه علم و فناوری روز است.

وی با اشاره به اینکه خانه فناور محیط زیست با بهره گیری از ظرفیت پارک علم و فناوری به خلق و توسعه توسعه ایده های نو در حوزه محیط زیست کمک می کند، تاسیس خانه فناور محیط زیست را زمینه ساز رشد و توسعه شرکت‌های کوچک قلمداد کرد و افزود: این مهم در نهایت به رفع چالش های محیط زیست کشور از طریق حمایت از فناوری های سبز می انجامد و اقتصاد کشور را به‌طور غیرمستقیم تحت تأثیر قرار خواهد داد.

در این نشست، ضمن شناسایی اهداف مشترک و راه های بهره مندی از ظرفیت های طرفین، تاسیس خانه فناور محیط زیست در محل پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی مورد تصویب قرار گرفت.
گفتنی است برخی وظایف این خانه ها شامل؛ حمایت از پژوهش های مساله محور و کاربردی، ایده ها، نوآوری ها و طرح های فناورانه سبک و پایین دستی، هدایت فرصت های مطالعاتی و پایان نامه های دانشجویان در جهت موضوعات محیط زیستی اولویت دار، بهره مندی از ظرفیت نخبگان ایرانی داخل و خارج کشور، حمایت از کسب و کارهای نوین و استارتاپ ها، جذب سرمایه گذاران و صنعتگران، ارائه خدمات فنی و رفاهی و مواردی از این قبیل می باشد.

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

همکاری مشترک پارک شهید بهشتی با استانداری و پارک علم و فناوری سمنان

همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی، استانداری سمنان و پارک علم و فناوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *