دومین طرح نوآی دانشگاه شهید بهشتی بصورت تقاضامحور با تمرکز بر دریافت چالشها و محورهای موضوعی مشخص از سمت سازمانها و شرکت ها به ایستگاه انتخاب و تعیین طرح های اولیه در مراکز نواوری رسید.
سارا پناهی دبیر اجرایی دومین رویداد نوآ و کارگزار برگزاری رویداد های پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی اعلام کرد: اخرین مهلت دریافت ایده های نواورانه نوا ۲۵ تیر ۱۴۰۲ بود که مجموعا ۳۴۷ طرح دریافت شد. در بررسی اولیه توسط کمیته پذیرش و ارزیابی و داوری طرح ها ۸۱ تیم موفق به راهیابی به پیش رویداد طرح نوآ شدند.
پناهی در ادامه خاطر نشان کرد: ادامه فرایند رویداد به اینصورت خواهد بود که تیم های پذیرفته شده یک دوره آموزشی و منتورینگ فشرده یک ماه و نیمه خواهند داشت. در این مدت تیم ها برای شروع کسب و کار خود و ارائه به سرمایه گذاران اماده میشوند.
وی افزود: ازجمله سرمایه گذارانی که در این رویداد تقاضا محور، چالشهای خود را مطرح کرده و با توجه به نیاز خود برای سرمایه گذاری روی طرح ها اعلام امادگی کردند، شرکت دیوار در حوزه طراحی چت بات های فروش و واقعیت افزوده تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان و همچنین شتابدهنده هاب اول بهشتی در حوزه های آموزش سرگرمی، بازی سازی و هوش مصنوعی تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان میباشند.
پناهی همچنین توضیح داد: بیشترین تیمهای پذیرفته شده مربوط به مرکز نواوری پژوهشکده علوم و فناوری های پزشکی میباشد، تیم های اولیه انتخاب شده مربوط به ۱۸ مرکز نواوری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی میباشند بدین معنا که تمامی مراکز نواوری در دومین رویداد نوا نیز پویا و فعال و دارای تیم های ورودی هستند که این موضوع باعث توسعه و پیشرفت اکوسیستم کارافرینی و همچنین تقویت تیم های دانشجویی و نواور بصورت عملیاتی می شود.
گفتنی است طرح نوآ با تاکید بر ایجاد انگیزه، نشاط، هم افزایی، آموزش و مشاوره نوآوران و کارآفرینان در جهت خلق شرکتهای دانش بنیان و خلاق در مراکز نوآوری دانشکدهها و پژوهشکدههای دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اقتصاد دانش بنیان و خلاق و پذیرش تیمهای نوآور دانشجویی و تیمهای فناور با تکیه بر این مهم است.