بازدید دکتر نصیری قیداری رئیس دانشگاه شهید بهشتی از پارک علم و فناوری دانشگاه

دکتر نصیری قیداری ریاست محترم دانشگاه شهید بهشتی به همراه جمعی از معاونین و مدیران دانشگاه از مرکز رشد و همچنین کانون شکوفایی ، خلاقیت و نوآوری بازدید کردند.

دکتر سعداله نصیری قیداری رئیس دانشگاه شهید بهشتی، سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ از پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی بازدید نمود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر نصیری رئیس دانشگاه در سخنانی با تسلیت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: به شهادت رساندن مرد آزاده‌ای چون سردار سلیمانی به دست رئیس‌جمهور آمریکا، نهایت رذالت حکومتی است که ادعای حقوق بشر دارد.

رئیس دانشگاه، با اظهار خرسندی از بازدید و حضور در پارک علم و فناوری دانشگاه، اظهار داشت: این حوزه مهم در ابتدای راه است، من به آینده آن امیدوارم هستم؛ بی‌تردید حوزه فعالیت پارک علم و فناوری در دانشگاه بسیار مهم و تأثیرگذار است و هر میزان توسعه پیدا نماید به آن نیاز است. کارآفرینی، اقتصاد دانش‌بنیان و راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان اولویت وزارت علوم است.

دکتر نصیری، با تأکید بر حل مسائل کشور و ضرورت پاسخگویی به نیازهای جامعه و صنعت خاطرنشان کرد: تربیت دانش‌آموختگان کارآفرین، اولویت اول در فعالیت‌های دانشگاه و پارک علم و فناوری است، برای رسیدن به این مقصود باید با برنامه دقیق و باهمت و تلاش گام برداریم.

در ادامه، دکتر خسرو پیری رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی به ارائه توضیحاتی درباره پارک‌های علم و فناوری در دانشگاه‌های کشور و اهداف تأسیس این پارک در دانشگاه شهید بهشتی پرداخت.

 دکتر غرویان معاون پارک علم و فناوری نیز گزارشی در خصوص چگونگی اخذ مجوز پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی و زمینه‌های فعالیت‌های این پارک ارائه داد و گفت: پارک علم و فناوری، مجموعه تحقیقات دانشگاه را به سمت تحقیقات نیاز محور هدایت می‌کند در این راستا مقرر شد با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها، تحقیقات در پردیس فنی مهندسی شهید عباسپور در حوزه آب برق و نیرو و در پردیس زیراب در حوزه منابع طبیعی متمرکز شود.

وی، اقدامات پارک علم و فناوری دانشگاه شهيد بهشتی را در راستای شکل‌دهی اقتصاد دانش‌بنیان دانست و گفت: پارک علم و فناوری موجب تسهیل‌گری و واسطه‌گری در زمینه‌های فناوری، سرمایه‌گذاری، نیروی انسانی، امکانات عمومی و تخصصی خواهد شد و موجب رشد و توسعه شركت‌هاي دانش‌بنیان و هم‌افزایی ميان آن‌ها، سرعت بخشيدن به فرآيند تجاری‌سازی و شكل‌دهي اقتصاد دانش‌بنیان و مديريت و تسهيل گري نوآوري در راستاي شایستگی‌های محوري دانشگاه و نيازهاي صنعت كشور می‌شود.

دکتر غرویان، با اشاره به‌ضرورت توسعه پارک علم و فناوري دانشگاه شهید بهشتی گفت: پارک علم و فناوری مؤلفه‌ای مهم در تحقق دانشگاه کارآفرین و تکمیل زنجیره ایده تا محصول و بازار است. وجود تقاضاي زياد جهت استقرار واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه و همچنین کمک به تجاري‌سازي نتايج پژوهش‌هاي دانشگاهي ازجمله ضرورت‌ها برای توسعه پارک علم و فناوري در دانشگاه است.

وی، با برشمردن زمینه‌های فعالیت پارک، اظهار داشت: زمینه‌های فعالیت پارک متناسب با شایستگی محوری دانشگاه و همچنین و کشش بازار محصولات فناورانه تعریف می‌شود که فضای مجازی، آب، برق، انرژی و محیط‌زیست، فناوری‌های دارویی با تأکید بر محصولات طبیعی و نوترکیب و ساير حوزه‌های فناورانه از مهم‌ترین آن‌ها هستند.

در ادامه، دکتر نصیری قیداری رئیس دانشگاه با همراهی دکتر رسولی مشاور رئیس دانشگاه و مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی، دکتر شکری معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه، دکتر پیری رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه و دکتر غرویان معاون پارک علم و فناوری دانشگاه از برخی شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی بازدید کردند.

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

نشست دفاعیه دوره سوم DBA آکادمی دریایی سیراف برگزار شد

سومین نشست دفاعیه و ارائه پروژه های نهایی دانش پذیران دوره تخصصی DBA Maritime management …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *