اقدام پارک برای ایجاد فرهنگ نوآوری در بین دانشگاهیان/پولدار شدن با کارآفرین شدن متفاوت است

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی گفت: مسیر حرکت پارک علم و فناوری و مرکز رشد دانشگاه به طور صحیح برنامه‌ریزی و پی‌ریزی شده‌است و این پارک در حال ایجاد فرهنگ نوآوری و کارآفرینی در بین دانشگاهیان است.

به گزارش ایسنا، دکتر خسرو پیری در سلسله کارگاه‌های آموزشی آشنایی با نوآوری و کارآفرینی با عنوان “آشنایی با مراحل راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوپا و استارتاپی” که در مرکز رشد این دانشگاه برگزار شد، با بیان این‌که خروجی این برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری ایجاد دانشگاه نوآور و کارآفرین خواهد بود، اظهار کرد: برای ایجاد دانشگاه نوآور ابتدا باید دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه با اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی که در کشور وجود دارد، آشنا شوند.

پیری افزود: موتور اصلی حرکت به سمت دانشگاه نوآور و کارآفرین از آشنایی دانشجویان با مفاهیم و توانمندسازی آنها آغاز می‌شود که این مهم محقق نمی‌یابد، مگر اینکه فرهنگ نوآوری و کارآفرینی در دانشگاه و مشارکت دادن دانشگاهیان در پروسه نوآوری و کارآفرینی به انجام برسد.

وی تصریح کرد: پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی شروع به برگزاری دوره‌های کوتاه مدت آموزشی در خصوص آشنایی دانشجویان با اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی کرده‌است که این دوره‌ها در قالب کارگاه‌ها، بوت کمپ‌ها و دوره‌های آموزشی انجام می‌شود.

دکتر پگاه مریدسادات، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و مدرس دوره کارآفرینی نیز گفت: با توجه به تحولات روزافزون علم و فناوری، شرایط بازار کار، کم شدن امکان استخدام دولتی، جایگاه نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان در توسعه همه‌جانبه کشورها، امروز دیگر کسی نمی‌تواند منکر جایگاه پر اهمیت نیروی انسانی نوآور و کارآفرین در این راستا باشد.

وی افزود: از این رو تربیت دانشجویانی خلاق و نوآور و حمایت از این دانشجویان برای توسعه نوآوری و ایجاد کسب و کارهای مبتنی بر آن به یکی از اهداف اصلی دانشگاه‌های کشور تبدیل شده است. بنابراین آشناسازی دانشجویان با پارک و مرکز رشد دانشگاه شهید بهشتی به‌ویژه دانشجویان مقطع کارشناسی بسیار حائز اهمیت است.

مریدسادات خاطرنشان کرد: در این چارچوب در سلسله کارگاه‌های پارک علم و فناوری دانشگاه بیش از یکصد نفر از دانشجویان شهید بهشتی در قالب واحد درس اختیاری کارآفرینی با هدف آشنایی با پارک علم و فناوری و مرکز رشد دانشگاه و مراحل راه‌اندازی استارتاپ‌ها حضور یافتند.

محمد طالب‌پور، مدرس مباحث آشنایی با مراحل کسب و کارهای نوپا و استارتاپی نیز گفت: محورهای اصلی که در این کارگاه ارائه شد شامل:”آشنایی، توضیح ادبیات مناسب و صحیح کارآفرینی و کسب و کار”، “ویژگی‌­های اصلی یک استارتاپ” و همچنین “مراحل راه‌اندازی استارتاپ” بوده است.

وی افزود: بیشتر استارتاپ‌ها در حال شکل‌گیری در زمینه بستر یا پلتفرم هستند، ولی واقعیت کارآفرینی با این موضوع متفاوت است.

طالب‌پور در ادامه با اشاره به نحوه پرداخت صحیح به مشکلات و نیازهای جامعه، اظهار کرد: مشکلات واقعی از راه دیدن و تجربه کردن به دست می‌آید.

وی خاطر نشان کرد: دورنمای تشکیل استارتاپ یا کارآفرینی، گردش پول در چرخه‌ صنعت است و بر خلاف ذهنیتی که برای افراد ممکن است وجود داشته باشد، پولدار شدن با کارآفرین شدن متفاوت است.

لینک خبر در خبرگزاری ایسنا

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

نشست دفاعیه دوره سوم DBA آکادمی دریایی سیراف برگزار شد

سومین نشست دفاعیه و ارائه پروژه های نهایی دانش پذیران دوره تخصصی DBA Maritime management …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *